0 (800) 21 00 65 help@msl.ua
00:00
МСЛ
00:00
Новини

Позиція МСЛ щодо законопроекту 2285-д

Оператор державних лотерей МСЛ вважає, що прийняття в І читанні законопроекту 2285-д суперечить інтересам держави та суспільства.

   

Позиція МСЛ лишається незмінною: ми підтримуємо контролювання з боку держави грального бізнесу (так звану - легалізацію), але не погоджуємося з запропонованим методом.

Наш 25-річний досвід та досвід наших європейських партнерів свідчить: та редакція законопроекту, що була прийнята в І читанні, суперечить інтересам суспільства, містить відверто лобістські положення та створює умови для виникнення нових корупційних схем. Тобто сутність законопроекту 2285-д не відповідає його назві, адже «державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» залишається гучним лозунгом і вводить суспільство в оману.

Законопроект  не тільки не містить дієвих інструментів контролю ринку азартних ігор з боку держави, але й створює умови для перетворення галузі грального бізнесу на справжню «скриньку Пандори».

Хаос замість впорядкування

Законопроект створює підґрунтя для того, щоб невизначений термін гральний бізнес в країні існував без контролю з боку держави (п. 3 р. XII «Прикінцеві та перехідні положення»).

Сором’язливо вписаний в тексті термін, що контроль буде через 2,5 роки, не має ніякої конкретики та відповідальності будь кого. Може буде, може не буде. Розробникам закону контроль не потрібен точно.

Замість чіткого і прозорого регулювання галузі, суспільство отримає неконтрольований ринок, що швидко призведе до росту лудоманії, загострення соціальних проблем, неконтрольованого надприбутку визначених операторів (визначати операторів буде новостворений державний орган, який ще створити треба) тощо.

До чого це призведе?

Збереження існуючого механізму відмивання коштів, отриманих злочинним шляхом; легалізація «чорного» налу (як, власне, і поява цього «чорного» налу у величезних об’ємах) – це лише не повний перелік наслідків.

Бюджет може розраховувати на кошти, які будуть збиратися як вхідні квитки на ринок. Це - безпрецедентна практика не тільки для Європи, а й більшості розвинутих країн світу. МСЛ може відповідально про це заявляти спираючись на власний 25-річний досвід в Європейських лотереях.

Найголовніше те, що без розуміння обсягів ринку азартних ігор держава не зможе реально оцінити загрозу лудоманії. Бо неможливо оцінити масштаби загрози, якщо не розумієш скільки грошей на ринку, який середній чек, скільки людей залучено до грального процесу, тощо.

Нехтування принципами рівної конкуренції

Крім того, законопроект містить низку відверто дискримінаційних норм, які суперечать не тільки здоровому глузду, але й принципам рівної конкуренції.

Зокрема, законопроект визначає різні норми щодо розміру обов‘язкової банківської гарантії/депозиту для організаторів різних типів азартних ігор (куди помилково включено і лотерею).

Так, для лотерейних операторів йдеться про 100 000 мінімальних заробітних плат (тобто 472,3 млн грн станом на 1 січня 2020 року); для організаторів ігор в казино та букмекерів - 7 200 мінімальних заробітних плат; для утримувачів залів гральних автоматів – 200 мінімальних заробітних плат (тобто в 500 разів менше, ніж лотерейним операторам!!!).

Таким чином, мова йде про свідоме створення комерційно вигідних умов для Інтернет-гемблінга та букмекерства шляхом знищення інших.

На жаль участь фахівців нашої компанії в багаторазових зустрічах з депутатами разом з громадськістю не до чого не призвели. Жодна з пропозицій не була почута. Не кажучи про те, наш міжнародний досвід та авторитет був проігнорований депутатами з незрозумілих нам причин.

Закликаємо народних депутатів відповідально підійти до підготовки законопроекту 2285-д до другого читання та зробити все, щоб захистити інтереси держави і суспільства.


Поділитись:
17 січня 2020
Ми у Viber!